Mysql sphinx

ha 🙂 sphinx jest to taki engine bazy danych ktory ma maksymalnego kopa podczas przeszukiwaniu tysiecy rekordow. Idealnie sie nadaje na wyszukiwarke wewnatrz witryny lub mini wyszukiwarke na podstawie indexu jaki sami sobie zbudujemy. Ja osobiscie mam zamiar tego uzywac jako silnik wyszukiwarki w katalogu stron gdzie bede szukal podobnych tagow oraz konkretnych fraz w opisach stron. Czekam na wydanie mysqla 5.1 pod debiana w ktorym beda pluginy i w latwy sposob mozna bedzie wlaczyc silnik sphinx w mysqlu. Na chwile dzisiejsza uzywanie sphinxa jest nieco trudniejsze bo nalezy odpalic demona i odbudowac z tabeli mysqla do sphinxa dane. A samo odpytywanie sphinxa jest bardzo podobne do zapytan mysql lecz na innym porcie 😉

UK blog test

Blog w domenie UK test szybkosci indexacji jak zwykle 🙂 serwis jeden z wiekszych blogowych na wyspach cos slabo indexuje mimo to ze ma pingowanie. Zobacyzmy czy sie rozrusza tym linkiem 😀

Wyszukiwarka map

Nowe mapy na silniku google pod adresem mapa.wlux.pl troche sie nameczylem bo zawsze robilem na API Yahoo a tu Google API 🙂 ale chyba warto bo lepszej jakosci mapy maja. Zobaczymy co na to googlebot i jak to bedzie indexowal 🙂 z mysla o nim zrobilem RSS oraz automatycznie generowane i pingowane mapy XML wiec strona bedzie stopnioowo sie rozrastala i powinno to sie spodobac robocikowi ;]

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Przed przystąpieniem do pozycjonowania jakiejkolwiek strony a zwłaszcza sklepów gdzie sa tysiące podstron powinniśmy zacząć od optymalizacji 🙂 Przy sklepach to podstawa i nikt kto twierdzi inaczej nie ma racji. Linkowanie wewętrzne musi być perfekcyjnie przemyślane i odpowiednio zbudowane. Przyjazne seo urle, odpowiednie title opisy w META oraz nagłówki ładnie podobierane. Mapa strony oraz link do niej na każdej podstronie. Wszystko to przemyslane i wykonane daje potem świetne wyniki i napędza ruch z wyszukiwarek. Jeżeli używasz komercyjnego skryptu sklepu internetowego to jego modyfikacja może być trudniejsza ale wykonalna i opłacalna. Czasem jeszcze bardziej opłacalnym jest zamówić budowę nowego sklepu wg wytycznych pozycjonera i pod jego okiem budowanego by każdy detal wspomagał późniejsze pozycjonowanie konkretnych fraz a zarazem całego asortymętu na tysiące fraz kluczowych.

Polak zabity w Pakistanie egzekucja

Niestety Polski geolog firmy z krakowa został zamordowany przez talibów. Zastrzelony polak przed śmiercią jak donoszą media miał możliwość zadzwonic do rodziny ale odmówił. Talibowie informują ze przekażą zdjęcia oraz film video z egzekucji co akurat mogli by sobie darować i wydać ciało by mozna bylo go pochować w polsce.

Bankomaty w UK

Nowa mapa bankomatow UK ATM w UK ciekawe co na to google 🙂 mapy teraz na API google ktore co by tu nie czarowac lepiej smiga niz yahoo. Kod jest latwiejszy i dzialanie w przegladarkach lepsze. Ciekawe ze na bankomaty bardzo wiele mamy okreslen te podpowiada wikipedia:

automated banking machine, money machine, bank machine, cash machine, hole-in-the-wall, cashpoint, Bancomat

Polskich tez jest sporo jak sciana placzu 😉

Mapa Bankomatow

Gdyby ktos sobie organizowal wycieczke i chcial wiedziec gdzie w okolicy znajdzie bankomaty to polecam mu ten serwis: Mapa ATM znajdziecie to co potrzeba na kazdej wypraie. Bankomaty sa pokazywane na mapkach google wiec wszystko dziala sprawnie i wygodnie. Uwagi i propozycje co do zmian w serwisie i dodania bankomatu na mape prosze w komentarzach bo ta strona jest moja 😉

Złodzieje bankomatów

Ostatnio mamy plage kradziezy z bankomatow ciegle sie slyszy ze zlodzieje robia nakladki na bankomat i skanuja karty oraz nagrywaja na kamere piny by potem zrobic kopie klona karty visa maestro czy jakiejkolwiek innej ktora nie posiada chipa. Jezeli chcecie sie zabezpieczyc to najlatwiej wymieniajac karte kredytowa na taka z chipem jednak nadal malo jest jeszcze bankow wydajacych je jako podstawowe.

głupiklient.pl czy glupiklient.pl

Leci wlasnie reklama w tvp2 i z ciekawosci sprawdzilem ze 99% osob ktore uslysza ta reklame i beda chcialy wejsc na strone glupi klient kropka pl sie rozczaruje 😀 a to dlatego ze prawidlowy adres nikomu zapewne nie przyjdzie do glowy i jest to typowy przyklad jak nie nalezy dobierac nazw domen internetowych dla serwisu 🙂 gdyby ktos byl zainteresowany optymalizacja lub pozycjonowaniem sklepu, serwisu, strony komercyjnie to sie polecam na przyszlosc 🙂

Nieprawidlowe nazwy:

glupiklient.pl

głupiklient.pl

głupi-klient.pl

jedyny prawidlowy to:

glupi-klient.pl ;D

Juz nie wspomne ze ludzie potrafia napisac klijent a wtedy liczba kombinacji mocno rosnie 😉

Błąd 09 Cyfrowy Polsat

Pewnie wielu z was dzisiaj rano zobaczyło ten uroczy błąd na swoim tunerku MINI 😀

Tak tak to polszmat was tak przywitał w te swiąteczne dni 😀

Proszę nie dzwonić na BOK bo szkoda kasy na połączenie i tak się nie dodzwonicie 🙂

Jedyna rada jaką udzielają to:

Włączyć na kanał  numer 21 i czekać aż oprogramowanie tunera się zaktualizuje do 3h.

Pozdrawiam i polecam przejście na Telewizje N 😀

EDIT:

Godzina 17.15 – Nic nowego dalej nie działa i dalej zalecają włączenie kanału 21 i czekanie aż przygotuja oraz roześla nowy soft do tunerów MINI bo na innych jest OK. Może to potrwać nawet do jutra wieczorem tak mówią tym co się dodzwonili.

EDIT:

Godzina 22.45 -Najnowsze info: Powinno ruszyc do rana!

EDIT:

29.12.2008 Godzina 10.45- Najnowsze info: Ruszy do godziny 15 🙂 Trzymac na kanale 21.

ROZWIĄZANIE:

Wyłącz dekoder na 20 minut! po właczeniu powinno działać!